Game shed project


Představuji vám poslední projekt prvního semestru. Tentokrát jsem se rozhodla využít k tomu seznam stránek, které musíme mít v portfoliu, protože dobře prezentuje postup, jakým se projekt ubíral, a dodá to lepší představu o tom, co mám na mysli, když mluvím o portfoliu, pokud by vás to zrovna zajímalo :) .

1. část – Game shed
  • Equipment
Nejdřív jsme si vybrali z několika her, které bývaly trhákem britských hospod nějakých sto let zpátky. Například javelot, což teda pochází z Francie a jsou to vlastně takové šipky, akorát terč je jiný (rozměrově jasně stanovený) a člověk hází směrem zespoda nahoru tímto:



Takže jsme museli prostudovat pravidla a vyrobit provizorní vybavení, aby se hra dala hrát.

  • Field of Play and Player´s Dynamics
  • Testing the game and Audiance's Dynamics
Jedno krásné, šíleně mrznoucí odpoledne jsme strávili v parku a hráli si. Vždycky pár vybraných jedinců, zatímco zbytek koukal a pozoroval, jaký prostor potřebuje hráč, jaký prostor potřebuje publikum, odkud lidi dobře vidí, kde je to nebezpečné, atd. Aby se z toho pak daly zpracovat analýzy hráčova pohybu či rozvržení hrací plochy.

2. část – Site (to znamená stavební plocha, kdybyste náhodou nevěděli, já jsem taky nevěděla)

  • Location and plan
Byly nám přiděleny prostory kolem Marylebone station, docela široká ulice před ní a hlavní vstupní hala. A v portofliu je třeba odprezentovat, kde se to nachází, ideálně tak, že začnete mapou Anglie, mapou Londýna, mapou čtvrti a přesným místem.



Omluvte prosím otřesnou kvalitu této fotografie, lepší nemám a jde mi jen o to vám ukázat, kde jsme pracovali.

  • Site analysis
To jsem si poprvé připadala, jakože se fakt hraju na architekta. Touhle analýzou se totiž myslí věci jako cirkulace lidí, kudy nejvíc proudí davy, kudy ne, kdy je to jak rušné, kde je jaké světlo, tma, stín, co je pod střechou, co ne, a tak.
  • Site proposals
Myšleno tři návrhy, kde se naše hra může odehrávat. Jelikož z předchozí analýzy už víme, jaký prostor všeho všudy potřebujeme, máme plán toho jakožto i plán stanice ve stejném měřítku, lehce přijdeme na to, co se pro nás hodí. Je asi docela vtipné být náhodný kolemjdoucí, nemít tušení, o co jde, a jenom vidět skupinku mladých lidí běhat po nádraží s metrem. Ne že bychom měřili celé nádraží, ale občas člověk potřebuje nějaký konkrétní rozměr, který z mapy nevyčte.



Toť přístřešek před nádražím a místo pro můj shed.

  • Shed Precedents
Hm, já vlastně neřekla, že hlavním cílem tohoto projektu bylo navrhnout jakýsí přístřešek (shed) pro naši hru, pro hráče i publikum. Takový, co se dá lehce rozložit a odnýst. A těmi precedents se myslí příklady existujících přístřešků, které člověk prozkoumá, objeví, jaké architektonické nápady a designové strategie se za tím skrývají, a ty třeba pak sám použije. Nebo je minimálně inspirován. A začala mise, kdo se trefí dřív do tajuplné představy ukryté v neprůstřelné tutorově mysli o tom, co je a co není skutečný shed.


3. část – Proposals

  • Initial Proposal
Tohle už je návrh našeho konkrétního přístřešku. Takový, co jaksi vyplynul ze všeho předchozího, vznikl zkombinováním všech poznatků o hře a místě stavby, které jsme získali, a byl inspirován zmíněnými precedenty. 



Toť můj první návrh.

  • Design Development
První návrh bývá naprosto špatně, totálně blbě pochopené zadání a úplně nepoužitelný, taková je tradice. Ale aspoň má člověk co dát do portfolia pod kolonku design development, kde se vyžadují aspoň dva návrhy před tím finálním. A začíná maratón výroby modelů. Jo ale aby bylo jasno, to, co vidíte kousek výš, to je už návrh správným směrem. Před tím ale následovala řada nápadů, které byly totálně špatně a naprosto mimo.




Toť můj druhý návrh. Možná se to nezdá, ale fakt je jiný než ten první!
  • Construction details

Když už překonáte všechno zlé a máte před sebou finální návrh, přichází ještě něco zlejšího a to vymyslet, jak přesně se to postaví. Aspoň pro mě to bylo zlejší, protože jsem za boha nemohla přijít na skoro nic jiného, jak spojit různé části přístřešku, než je prostě sešroubovat, což se mi zas nezdálo dostatečně invenční. Jo a taky v tom hrálo trochu roli to, že tohle už jsem tvořila v potu a slzách posledních dnů před odevzdáním portfolia.
  • Montage / Narrative
Tato stránka ma za cíl to všechno ukázat - hráče, obklopeného diváky, jak hraje hru ve vašem přístřešku umístěném na vybraném místě Marylebone station. Pomocí fotek, kreseb, koláží, jak je libo. Montage je součástí každého projektu, který děláme.



Až sem teď sahají mé photoshopové schopnosti.
  • Sequence Drawing
Zato tohle byla novota. Prý pomocí orthographic drawings, což jsou plán, řez a nárys (snad to říkám správně), máme ukázat, jak je přístřešek dopraven na určené místo, rozložen, použit ke hře a pak zase složen. To jsem upřímně nepochopila. Nevidím v tom žádnou informaci, kterou bych už dávno neukázala. Ale budiž.
  • Final Proposal
Finální návrh. Plán, řez a půdorys, což jsou základní stavební kameny všeho, co děláme. A k tomu foto modelu. Takže here we go, foto mého návrhu.






Abych byla upřímná, tenhle projekt určitě měl zajímavé momenty a procesy, kdy to bylo zábavné, celkový dojem ale pořád zůstává, že se mi po něm nijak dramaticky nestýská.. To, co děláme teď, je tak moc lepši! Však brzy uvidíte :).


08/03/2013

Žádné komentáře:

Okomentovat