Představuji vám poslední projekt prvního semestru. Tentokrát jsem se rozhodla využít k tomu seznam stránek, které musíme mít v portfoliu, protože dobře prezentuje postup, jakým se projekt ubíral, a dodá to lepší představu o tom, co mám na mysli, když mluvím o portfoliu, pokud by vás to zrovna zajímalo :) .
1. část – Game shed
- Equipment
Nejdřív
jsme si vybrali z několika her, které bývaly trhákem britských
hospod nějakých sto let zpátky. Například javelot, což teda
pochází z Francie a jsou to vlastně takové šipky, akorát terč
je jiný (rozměrově jasně stanovený) a člověk hází směrem
zespoda nahoru tímto:
Takže jsme
museli prostudovat pravidla a vyrobit provizorní vybavení, aby se
hra dala hrát.
- Field of Play and Player´s Dynamics
- Testing the game and Audiance's Dynamics
Jedno
krásné, šíleně mrznoucí odpoledne jsme strávili v parku a
hráli si. Vždycky pár vybraných jedinců, zatímco zbytek koukal
a pozoroval, jaký prostor potřebuje hráč, jaký prostor potřebuje
publikum, odkud lidi dobře vidí, kde je to nebezpečné, atd. Aby
se z toho pak daly zpracovat analýzy hráčova pohybu či rozvržení
hrací plochy.
2.
část – Site (to znamená stavební plocha, kdybyste náhodou
nevěděli, já jsem taky nevěděla)
- Location
and plan
Byly
nám přiděleny prostory kolem Marylebone station, docela široká
ulice před ní a hlavní vstupní hala. A v portofliu je třeba
odprezentovat, kde se to nachází, ideálně tak, že začnete mapou
Anglie, mapou Londýna, mapou čtvrti a přesným místem.
Omluvte prosím otřesnou kvalitu této fotografie, lepší nemám a jde mi jen o to vám ukázat, kde jsme pracovali.
- Site
analysis
To
jsem si poprvé připadala, jakože se fakt hraju na architekta.
Touhle analýzou se totiž myslí věci jako cirkulace lidí, kudy
nejvíc proudí davy, kudy ne, kdy je to jak rušné, kde je jaké
světlo, tma, stín, co je pod střechou, co ne, a tak.
- Site
proposals
Myšleno
tři návrhy, kde se naše hra může odehrávat. Jelikož z
předchozí analýzy už víme, jaký prostor všeho všudy
potřebujeme, máme plán toho jakožto i plán stanice ve stejném
měřítku, lehce přijdeme na to, co se pro nás hodí. Je asi docela vtipné být náhodný kolemjdoucí, nemít tušení, o co jde, a jenom vidět skupinku mladých lidí běhat po nádraží s metrem. Ne že bychom měřili celé nádraží, ale občas člověk potřebuje nějaký konkrétní rozměr, který z mapy nevyčte.
Toť přístřešek před nádražím a místo pro můj shed.
- Shed
Precedents
Hm,
já vlastně neřekla, že hlavním cílem tohoto projektu bylo
navrhnout jakýsí přístřešek (shed) pro naši hru, pro hráče i
publikum. Takový, co se dá lehce rozložit a odnýst. A těmi
precedents se myslí příklady existujících přístřešků, které
člověk prozkoumá, objeví, jaké architektonické nápady a
designové strategie se za tím skrývají, a ty třeba pak sám
použije. Nebo je minimálně inspirován. A začala mise, kdo se
trefí dřív do tajuplné představy ukryté v neprůstřelné
tutorově mysli o tom, co je a co není skutečný shed.
3.
část – Proposals
- Initial
Proposal
Tohle
už je návrh našeho konkrétního přístřešku. Takový, co jaksi
vyplynul ze všeho předchozího, vznikl zkombinováním všech
poznatků o hře a místě stavby, které jsme získali, a byl
inspirován zmíněnými precedenty.
Toť můj první návrh.
- Design
Development
První
návrh bývá naprosto špatně, totálně blbě pochopené zadání
a úplně nepoužitelný, taková je tradice. Ale aspoň má člověk
co dát do portfolia pod kolonku design development, kde se vyžadují
aspoň dva návrhy před tím finálním. A začíná maratón výroby modelů. Jo ale aby bylo jasno, to, co vidíte kousek výš, to je už návrh správným směrem. Před tím ale následovala řada nápadů, které byly totálně špatně a naprosto mimo.
Toť můj druhý návrh. Možná se to nezdá, ale fakt je jiný než ten první!
- Construction details
Když
už překonáte všechno zlé a máte před sebou finální návrh,
přichází ještě něco zlejšího a to vymyslet, jak přesně se
to postaví. Aspoň pro mě to bylo zlejší, protože jsem za boha
nemohla přijít na skoro nic jiného, jak spojit různé části
přístřešku, než je prostě sešroubovat, což se mi zas nezdálo
dostatečně invenční. Jo a taky v tom hrálo trochu roli to, že
tohle už jsem tvořila v potu a slzách posledních dnů před
odevzdáním portfolia.
- Montage
/ Narrative
Tato
stránka ma za cíl to všechno ukázat - hráče, obklopeného
diváky, jak hraje hru ve vašem přístřešku umístěném na
vybraném místě Marylebone station. Pomocí fotek, kreseb, koláží,
jak je libo. Montage je součástí každého projektu, který
děláme.
Až sem teď sahají mé photoshopové schopnosti.
- Sequence
Drawing
Zato
tohle byla novota. Prý pomocí orthographic drawings, což jsou
plán, řez a nárys (snad to říkám správně), máme ukázat, jak
je přístřešek dopraven na určené místo, rozložen, použit ke
hře a pak zase složen. To jsem upřímně nepochopila. Nevidím v
tom žádnou informaci, kterou bych už dávno neukázala. Ale budiž.
- Final
Proposal
Finální návrh. Plán, řez a půdorys, což jsou základní stavební kameny všeho, co děláme. A k tomu foto modelu. Takže here we go, foto mého návrhu.
Abych byla upřímná, tenhle projekt určitě měl zajímavé momenty a procesy, kdy to bylo zábavné, celkový dojem ale pořád zůstává, že se mi po něm nijak dramaticky nestýská.. To, co děláme teď, je tak moc lepši! Však brzy uvidíte :).
08/03/2013
Žádné komentáře:
Okomentovat