Maker in residence - krok první

Už je tomu přes týden, co jsem odevzdala portfolio a čekám na známky, které ukážou, jestli jsem tím zároveň nadobro uzavřela první ročník. Takže se konečně dostávám k tomu představit vám práci druhého semestru. V rámci našeho hlavního designového ateliérového předmětu jsme měli jeden projekt na celý semestr a tentokrát jsme si opravdu hráli na architekty! Našim cílem bylo navrhnout budovu, kde bude dílna pro člověka, který pracuje se stříbrem (stříbrotepec, prý, tvrdí slovník...), a galerie s jeho produkty. A to tak, aby si návštěvník mohl prohlédnout dílnu, sledovat samotného mistra při práci a pokochat se výstavou jeho umění. Práce na takovém projektu má mnoho fázi, rozhodla jsem se tedy představit ho postupně, v několika příspěvcích, doplněných hromadou obrázků konkrétní tvorby mé skromné maličkosti.

Krok první, precedent. Český význam slova v tomto případě asi nesedí, ale anglický je obecnější a znamená cosi jako předloha, příklad, apod. Šlo o to, že nám byl do skupinek po čtyřech přidělena jedna konkrétní existující stavba s plány a dalšími technickými výkresy a zadáno, že máme tvořit model z takového tvrdšího kartónu v měřítku 1:50. Vesměs to byly menší domy. Jednoho krásného ateliérového dne jsme to pak vystavili a navzájem si jednotlivé projekty představili. Cílem bylo zanalyzovat a ostatním vysvětlit hlavní prvek designu, klíčový nápad, to, co tvaruje a charakterizuje koncept celého návrhu. Zde konkrétní Tomishima house od Tadaa Anda (který, ten dům, ne Ando, byl mezitím přestavěn, takže dávno vypadá jinak). V tomhle případě by se dalo říct, že oním základním rysem je prázdný prostor (void) uprostřed stavby, kterým proniká světlo z hlavního zdroje – střešního okna a jaksi tím určuje centrum celého objektu, na které přitahuje nejvíc pozornosti. Právě kolem centra se všechno v domě odvíjí. Když člověk stojí na kterémkoli jeho okraji, má skvělý výhled na zbylá patra, kde již pozornost není ničím rozptylovaná, protože místnosti nejsou odděleny stěnami, ale naopak tvoří otevřený prostor.

V pozdější fázi jsme s nimi pak pracovali dál. Mohli jsme si vybrat ten náš, mohli jsme si vybrat jiné skupiny, mohli jsme si najít něco úplně jiného, mohli jsme jich použít víc. V portfoliu jsme museli prezentovat minimálně dva a takhle to třeba může vypadat (obě tyto stránky byly vytištěné na předepsaném formátu portfolia A2). 


24/05/2013

Žádné komentáře:

Okomentovat