Hybrid Project


První pořádný projekt, co jsme v prvním semestru dělali, byl projekt „Hybrid“, tak vám ho teď chci představit. Časově to úplně neodpovídá, ale viz příspěvek o jedno výš. Navíc text byl vážně napsán chvilku po skončení projektu, takže opravdu zachycuje bezprostřední emoce. Ale jelikož jako správný student architektury bych měla zavrhnout nadbytečná slova a propagovat obrázkové vyjádření, jak je věcně vtloukáno do mé hlavy, pokusím se tentokrát o jakousi foto-reportáž. Nebojte, nemám žádné přehnané iluze o její kvalitě co se hlediska fotografického/grafického/uměleckého/nevím jakéhokoli dalšího týče, jde jen o pokus přidat na můj blog cosi zajímavějšího, tak to prosím berte s náležitou shovívavostí. Děkuji :).

Takže nejprve máme židli.

Po náročném a důkladném měření máme nárys, půdorys a bokorys židle. A ještě jednu židli druhé skupiny.


Následuje vymýšlení hybridů – věc, která se dá sestavit z poloviny jedné a poloviny druhé dané židlé, s tím, že jeden kousek té židle musí být použit k jinému účelu, než původně sloužil. K prvním nápadům se vytvoří co nejlehčí modely z kartónu v poměru 1:50. Třeba takové:


Po vzájemném představení našich výtvorů a hlasování se z původní skupinky zrodí dvě nové o třech lidech a ta moje bude stavět trakař! Což nezní vůbec tak libozvučně, pojďme to tedy nazvat po anglicku wheelbarrow. Zde původní kartónový model.


Nutno trochu vyjednávat s druhou skupinou, protože některé části chceme použít obě a to jaksi nejde, že. Takže se rodí trochu upravený model.


Na rozdíl od začátku, kdy jsme měli použít jeden additional material a tím jsme zamýšleli to kolo, by nyní prý bylo lepší, kdyby se nám i to kolo podařilo vyrobit z části té židle. Challenge accepted! Máme nový model. Třeba ho vyrobit v dílně ze dřeva. Což teda vypadá o moc líp!



Nutno se ale vymyslet, jak přesně to postavíme. Jakým způsobem, co kde a jak připevníme. Přemýšlení začíná ve skicáku. Nakonec jsme to stejně udělali úplně jinak, ale aspoň má člověk víc materiálu k prezentaci. Následuje rozmontování židle na kousky a dělení. Tohle je náš stavební materiál.


V jednu chvíli nám bylo řečeno, že bychom měli nejdřív ta různá spojení vyzkoušet, protože každý kus nábytku máme jen jeden a zjistit, že něco nefunguje, ve chvíli, kdy už ho to zničilo, není úplně dobré. Chytrá myšlenka, což? Tak tedy testujeme různá spojení na náhodně nalezených kouscích dřeva ve workshopu. Přicházíme na to, jak upevnit to kolo!


A přichází na řadu výroba finálního produktu. To je ten poslední týden projektu, kdy skoro všichni tráví v dílně čas od nevidím do nevidím, přesněji od deseti do čtyř, kdy je otevřeno (i v dny, kdy oficiálně školu nemají).

 

Po části, kdy je to moc zábavné, přichází část, kdy se vám chce brečet, protože se ty skoro poslední dva pitomé kusy snažíte marně spojit už asi tři hodiny, při čemž je jenom devastujete a nic nefunguje.



Po obědové pauze se to nakonec jakýmsi zázrakem podaří. Už zbývá jen pár věcí! Na poslední chvíli se mění zadní část konstrukce, protože ta původně zamyšlená úplně nefunguje a váš hybrid vypadá mírně retardovaně. Takže ne, nedokončíte to v den, kdy jste si mysleli, a musíte do dílny ještě den poté ráno. Ale ty poslední detaily jdou najednou hladce, nic nevypadá retardovaně a je hotovo. A ono je to roztomilý! Tohle když vidíte, víte, že to všechno stálo za to. Představuji vám tzv. toolbarrow, vyrobené pro stoletou stařenku, jejíž vášní je zahradničení, která má ale nemocná kolena a těžko je ohýbá, potřebuje tedy jakýsi nástroj, ve kterém si bude moci po zahrádce vozit své nástroje. Toolbarrow! (Ano, takovýto příběh kolem byl součástí zadání, neděláme přece věci pro nic za nic, no ne?)




Nyní zbývá už jenom pár milion hodin strávit nad doděláním nákresů, které jste už měli mít, ale ještě jste je prostě nedodělali, nad upravením těch, které jste udělali, ale ne úplně ideálně, nad tvořením těch, které máte udělat, a nad přípravou závěrečné prezentace, kdy to všechno v ateliéru pověsíte na zeď, před to hrdě postavíte své toolbarrow a ráčíte o tom čtyři minuty vyprávět zbytku skupiny.

15/01/2013

Žádné komentáře:

Okomentovat